9. helmikuuta 2014

Omasta keräilystäni

Ajattelin et tähän alkuun olis vielä hyvä laittaa hieman jotain juttua omasta keräilystäni ja kokoelmastani. Mulle on tosiaan kyllä kertynyt noita leluja ihan koko mun elämän ajan, mutta varsinaisesti päätin alkaa keräämään joskus kesällä vuonna 2009 (muistaakseni).

Syy tähän on itseasiassa tässä kuvassa alhaalla näkyvä Papo-merkkinen velociraptor, Bambi nimeltään. Olen pienestä pitäen rakastanut dinosauruksia ja kun näin tämän (hyvin hyvin Jurassic Park -inspiroituneen) yksilön Virikeaitta-nimisen liikkeen ikkunassa, oli pakko käydä hakemassa se sieltä pois.
Keräsin siis kohtuullisen pitkään pelkkiä dinosauruksia.

... Sitten eräänä kauniina päivänä päätin alkaa keräämään myös nykyään eläviä eläimiä, ja helvetti pääsi irti :'D


Kuvissa ei kovin yksityiskohtaisesti näy mun eläinfiguurit. Asun ekassa kerroksessa ja hyvien valokuvien ottamiseen tarvitsisin sitä luonnonvaloa, jota tähän aikaan vuodesta ei juurikaan ole saatavilla.

Eläinfiguureista olen erityisesti kiinnostunut okapeista, tapiireista, kuduista ja hyeenoista. Lisäksi kaikki metsäneläimet ovat tervetulleita kokoelmaani. Ja aika paljon mulle on kertynyt figuureja myös tämän rajauksen ulkopuolelta.

Mulla on täällä myös kuvablogi mun eläinfiguureille. En kyllä oo pitkään aikaa päivittänyt, mutta ehkä sitten kun tulee lisää valoa ja inspiroidun :D


Tällä hetkellä mulla on vähän omituiset hyllyratkaisut mun figuureille. Niissä on aivan liian korkeat reunat noin pienille tavaroille. En siis tosiaan ollut itse mukana ostamassa hyllyjä. Mutta näillä on nyt toistaiseksi pärjättävä. Pyrin myös välillä vaihtelemaan figuureja, joita pidän esillä.  

Joku fiksu saattoi kuvista päätellä, että kerään myös Monster High -nukkeja. Tämä on totta, mutta toistaiseksi kerään vain Rochelleja (tosin pari kirppiskuntoista muutakin hahmoa on myös ilmestynyt mulle...).  

Kerään myös hyvin vaihtelevasti ja nirsosti Disney-figuureja ja joitain Pokemoneja (lähinnä Eevee ja sen eri muodot). 

Lisäksi haalin kaikenlaista, mikä näyttää kivalta. Kitsch-tyyliset posliiniesineet vetoavat myös. 

Tarkoitus on kyllä postailla tänne omasta kokoelmastani enemmänkin kuvia, mutta tässä nyt tämmöinen yleiskatsaus. Lisäksi pyrin pysymään kartalla muistakin (keräily-)leluista, joten tänne on tosiaan tarkoitus kirjoitella muistakin leluista kuin itse keräilemistäni... :)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti