20. lokakuuta 2014

MH-kustomi: Victoria

Hei jee, sain tässä noin viikko sitten valmiiksi ensimmäisen Monster High custom -nukkeni. Ja yllättäen se ei ollut Lacey, joka odottelee edelleen bodyblushausta.

Vaikka mulla on omista hahmoista kustomointisuunnitelmia varmaan 10 ja jonossakin useampi, kuitenkin ensimmäinen kustomini kuuluu lähinnä fan art -osastoon.




En tiedä kuinka monelle lukijoista CATS-musikaali on tuttu. Kyseinen musikaali on kuitenkin ollut enemmän tai vähemmän mun elämässä noin kolmetoistavuotiaasta asti. Silloin 13-vuotiaana mun fanius oli suurimmillaan ja katsoinkin musikaalin videoversion välillä jopa kolme kertaa päivässä. Nykyään katson sen ehkä kerran kolmessa vuodessa. Silti esimerkiksi piirtelen musikaalin hahmoja aina silloin tällöin ja olenkin jostain syystä onnistunut vahingossa profiloitumaan CATS-artistiksi DeviantArtissa. Ei se kyllä haittaa, koska CATS-aiheiset tilaustyöt on ihan mukavia, ja siis helppoa rahaa.


Victorian soolo CATS-musikaalin videoversiolta
Miltei koko musikaalin voi muuten katsoa Really Useful Groupin viralliselta Youtube-kanavalta.


En muista milloin ja miten keksin, että voisin yrittää tehdä CATS-hahmon Monster High -nukesta, mutta kun sain sen idean, niin en päässyt enää yli. Mun oli pakko hankkia baittikuntoinen Catrine DeMew. Luulen, että olin jo heti alkuvaiheessa päättänyt tekeväni nimenomaan Victorian, koska hahmo on kokonaan valkoinen (eli Catrine sopii pohjaksi täydellisesti) ja on lisäksi yksi suosikkihahmoistani.

Siihen aikaan New Scaremester -versiota ei oltu edes julkaistu ja Cittari eksklusiivi Scaris Catrinen löytäminen käytettynä oli aika kiven alla. Kuitenkin sain kuin sainkin käsiini erään jo aikaisemmin kustomina olleen todella huonokuntoisen yksilön ja pääsin toteuttamaan visiotani.



Voin tehdä itse työvaiheista erillisen postauksen, mutta tänään ajattelin vain laittaa kuvia valmiista työstä, koska muuten tää venähtää ihan järjettömän pitkäksi.

Tein tätä ja Lacey'a osittain samanaikaisesti ja mulla oli Victorian kanssa oikeasti vähän enemmän vaikeuksia, joten syynä ei voi olla se, että "en vaan osaa koska eka kustomi". Siispä ajattelin käydä erikseen läpi vähän yleisesti pointteja, mitkä kannattaa ottaa huomioon kustomointia aloittaessa. Lisäksi, jos kiinnostusta on, voin tehdä jonkin sortin tutoriaalipostauksia eri vaiheista (reroottaus yms).




En halunnut tehdä suoraa kopiota Victorian asusta musikaalissa. Mietin itseasiassa jonkin aikaa, että liimaisin sille vaan pörrökangasta suoraan olkapäihin, käsiin ja jalkoihin ja ehkä häntäänkin ja jättäisin nuken muuten alastomaksi. Päädyin kuitenkin tekemään vaatteet.

Ompelin jostain kierrätystrikoosta sille leotardin/bodyn (tai miksikä tollasta uikkaria nyt kutsutaankaan). Olisin alunperin halunnut tehdä sen vähän kiiltävästä kankaasta, mutta sellaista ei tullut vastaan. Tämän takia lisäsin asuun pitsiä luomaan siihen hieman tekstuuria. Victoria on CATSin rooleista yksi haastavimmista, ja näyttelijällä täytyykin olla vankka balettitausta. Ballerina-teemaa korostaakseni tein takaosan kiinnityksestä korsettityylisen. Käsilämmittimet ja säärystimet virkkasin pörrölangasta. 


Koska noi edelliset kuvat on otettu vähän huonossa valaistuksessa eikä yksityiskohdat näy, niin tässä lähikuvaa asusta. 

Tähäm loppuun vielä lähis naamasta. En ole faceuppiin ihan täysin tyytyväinen, mutta ottaen huomioon mun vaikeudet tän kanssa, se on musta ihan ok. Hiuksia voisin vielä stailata vähän lisää, jos jaksaisin :'D



Kuten ehkä huomaatte, en myöskään tehnyt naamasta kissamaskia, mitä musikaalin Victorialla yleensä on, vaan jätin sen suht ihmismäiseksi. Itseasiassa mua alkoi vähän Catrinen naaman muoto tökkimään tän kanssa, se osoittautui jopa liiankin kissamaiseksi. En ole muiden MH-kissahahmojen naaman muotoja tutkinut niin paljon, että osaisin sanoa onko jollain muulla paremmin mun tarkoituksiin sopiva naama. Mut kissahahmot on mun mielestä kustomointitarkoitukseen parhaita, koska kissatytöt on niin kivoja, et voisin vaan kustomoida random misuja itelleni :D 

Haluaisin myös kokeilla tehdä toisenkin CATS-hahmon joskus. Täytynee odottaa että sportti-Toralei ilmestyy joskus vastaan tarpeeksi edullisesti.


Mulla on näköjään joku vakio, että samanaikaisesti voi olla kesken vain kaksi kustomia, joten Victorian valmistuttua aloitin taas uuden projektin. :D


20 kommenttia:

  1. Oi voi ihana ihana täydellinen!! <3 <3

    VastaaPoista
  2. Heiii!!!! Tääl jotku Rotta ja KH oottaa ja sä vaan jotain Sussuja saleen taas paijailet siellä!! ;__; Yyy!!

    Koska katotaan taas CATS? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nii, siinä on yks ongelma... Ne on SIELLÄ. Ja plus ettet oo hankkinu niille tukkaa ja mun ostamat hiukset ei kelpaa, joten kukakohan se siellä viivyttää prosessia?

      PS. Sussu menee customointilistan vikaks aina. Tai ainaki niin pitkään et uskallan alottaa sen.

      Poista
    2. No... nii ^__^; No paiskaan noi sulle ku seuraavan kerran nähään! Ja mietitään niit karvoi, ku en tosiaan haluu tota sun pumpulii hyyyyyi >P mut en kyl haluu sitä ponien "moi oon muovii kato ku kuivun tai sulan!" -karvaakaan :D Et joku puolihimmeä karvatus... Puolihimmeä on kyl joku maali juttu... Tai mun pää <__<

      Poista
    3. Eiku pls tipauta ne mulle sit ku on ne hiuksetki tai muuten roottaan ne näil karvoilla mitä mulla on! T. tila loppuu :D

      Oon ymmärtänyt et MH- ja muiden muotinukkejen hiukset olis pääasiassa sarania...

      Poista
    4. Äääää en tajuu noist karvoist mitään ;__; Tän takii oisin tarvinnu sitä "henkistä tukee," miten muuten saiks se yks ne nukkensa koskaan takas? :'D

      Poista
    5. No siis kyl sitä henkistä tukee saa, ja voidaan tilata karvat vaikka yhessä, mutta se taas viivyttää KH:n ja rotan alotusprosessia, joten älä vikise siel.

      Poista
    6. ;____; Tai sit keytetään niit teurastettui toukkii :<

      Poista
    7. No niitä oon tässä koko ajan ehdottanu... Sitä karvaa voi myös (värjätä ainakin jonkin verran....)

      Poista
    8. Sain kyl itseasiassa 40cm pitkän letin hiusta, et haluutko sillä kokeilla? ;D

      Poista
    9. En ole varma haluanko vai ällöttääkö mua liikaa.

      Poista
  3. Upea!! En voi uskoo et tää oli sun eka mh-kustomointi?? Tuskin maltan odottaa seuraavia! Ihana nähä minkälaisia nuketuksia sieltä kustomoinnin jälkeen paljastuu!! >w< ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitokset kauniit!<3 Ennen kustomointien aloittamista tein aika paljon taustatutkimusta ja hommailin oikeanlaisia tarvikkeita.

      Kyllä niitä lisää tulee... Oon vaan vähän hidas. Tai en ees oo hidas, mutta mulle tulee aina vähän sellasia kausia, et inspiraatio katoo :'''D

      Poista
  4. Wow aivan upeaa työtä! <3
    Ei todellakaan uskoisi että tämä on ensimmäinen MH-customisi :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei kiitos<3
      Oon kyllä tehnyt paljon taustatyötä ja siis tosiaan tein samanaikaisesti kahta customia, et kai siinä tuli vähän varmuutta, mut vielä on paljon opittavaa ja kokeiltavaa. :D

      Poista
  5. Äärimäisen hieno ja persoonallinen customi, pukukin on super-söpö. :3 Cats musikaali ansaitseekin vähän rakkautta. <3

    VastaaPoista
  6. Oi, upea customi! *__* Minusta on hienoa että olet tehnyt oman näkemyksesi Victoriasta etkä vain suoraa kopiota esim. esiintymisasusta.
    CATS-musikaalin olen nähnyt pariin otteeseen televisiosta, mutta en ole tullut katsastaneeksi koskaan livenä vaikka musikaaleista tykkäänkin. Ehkä joskus... Siskoni oli jossain vaiheessa ihan pähkinöinä siitä Old Possum's Book of Practical Cats-runokirjasta, johon tuo musikaali perustuu ja hoki niitä runoja ulkoa. :''D Edelleenkin pyörii mielessä se miten sisko painotti noita sanoja runoja hokiessaan "...the Jellicle MOON is shining BRIGHT!"

    Ja olen samaa mieltä että kissatytöt on ihan mahtavia (ja kissapojat!)! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kiitos :D<3
      Joo siis liian eläimellisistä hybrideistä (=furryt) en niin välitä, siksi halusin tehdä naamasta vähän enemmän ihmismäisen (juuri tästä syystä Catrinen naama alko ärsyttämään kun se näyttää oikeesti vähän liikaa kissalta). En muutenkaan ikinä piirrä CATS-hahmoille mitään viiksikarvoja tms.

      Hei apua oon ollut joskus muinoin ihan samanlainen sun siskon kaa :''''D Mun kaikki läheiset varmaan kuoli tylsyyteen kun jossain vaiheessa päässä pyöri vaan CATS !! :D
      Iteki oon CATSin nähnyt vaan kerran livenä, kun Suomeen tuli joku ulkomaalainen kiertue. Suomalaisia versioita en oo nähnyt, tosin oon niitä kohtaan vähän skeptinen :'D

      Kissapojat on joo myös ihania<3 Monster High vaan syrjii niitä. Kissatyttöjä on olemassa varmaan 5, mutta poikia on ainoastaan CAM-puuma, jolla ei ole edes kaikkia osia. :P

      Poista