17. huhtikuuta 2014

Lisäystä kokoelmaan


Sorry oon ollut vähän kiireinen, etten oo ehtinyt slash jaksanut postailla. Mulle on täs viimeaikoina kertynyt hirveesti taas kaikkea pikkusälää. Samalla ehkä näkee taas mitä kaikkea muuta kerään :''D

Siis pääasiassa kerään vaan Disneyn eläimiä, mut ihmisiäkin ja muita olioita aina välillä kertyilee. Herkules ja varsinkaan Notre Damen kellonsoittaja ei oo mitään mun suosikkileffoja, mut noi figuurit oli ihan kivat ja tuli mulle erään megalomaanisen vaihdon mukana. Tuossa yläkuvan vasemmassa alareunassa näkyvät Phil ja Piina (vai Paniikki??) kuuluvat erääseen Nestlen sarjaan, joita silleen vähän semisti kerään. Ne oli sellasia vähän niinkuin pääsiäsmunia, mutta pallon muotoisia eikä niitä myyty pääsiäisenä. Joulupalloja?? :'''D
Enemmän oon kyl kiinnostunut Nestlen 101 Dalmis- ja Pocahontas-sarjoista, mut kun oli tarjolla, niin nappasin itelleni. Tosta silmämunaa pitelevästä Piinasta mulla ei oo mitään tietoa.

Kerään myös oravia. Tuo Papo-merkkinen orava tuli mulle Saksasta kans erään vaihdon myötä.

Myös Littlest Pet Shop (vanhempaa mallia) -kokoelmani sai täydennystä.
Ja moi Pärsky.


Niin joo.. Kerään myös Pokemoneja. Siis lähinnä Eeveitä ja sen evoluutioita ja muutamia muitakin kivoja. Mut sit mulle tarttuu mukaan kyl välillä kaikkea muutakin. En oo siis mikään hullu "KAIKKI KERÄTÄÄN"-pakkomielteinen, mut jos tiiän et mul ei oo yhtään figuuria jostain pokemonista niin laskee kyllä kynnystä hankkia semmonen jos on mahdollista :D

Mut siis EI VOI OLLA NÄIN SÖPÖ MUDKIP! 


Luulin saavani siis semmosen, joita sai joku vuos sitten pääsiäismunista (vaihdoin omani pois joskus), mut sielt tuliki tämmönen IHANA. <3 En oikein tiedä mihin sarjaan tää kuuluu tai et mistä näitä on saanut. Vaan että Tomy on valmistaja. Mulla on muutama muukin tämmöstä sarjaa oleva.


Ja siis mitä hittoo. Oon löytänyt täs viimeaikoina hirveesti G1-poneja kierrätyskeskuksesta. Ne aiheuttaa mulle jonkin verran päänvaivaa, koska en kerää niitä. Tykkään kyllä kammata ja siistiä niiden tukkaa (näitä mun tarpeita taas). 


Mutta tän Baby Gloryn ajattelin kyllä pitää itse, koska se on niin sievä. Ja en oo ikinä ennen omistanut yhtään yksisarvisvauvaa. Ja mulla on myös aikuinen Glory, joten kai mun pitää sille lapsikin olla. Tekosyitä riittää :D

Sit vielä yks joka ansaitsee yksityisesittelyn... 


Primeval-sarjan Hesperornis (tai "naku-uikku", niin kuin henkilö jolta tämän sain hänet nimesi). Siis Primeval (suomeksi "Uhka menneisyydestä") on brittiläinen TV-sarja, jonka juoni käsittelee tiivistetysti sitä, kuinka Englantiin putkahtelee aika... -aukkoja, joista tunkee läpi kaiken maailman eläimiä menneisyydestä ja tulevaisuudesta. Sarjan päähenkilötiimi sitten ratkoo eläimien aiheuttamia ongelmia ja tunkee eläimiä takaisin aikaikkunoista omaan aikakauteensa. Sarja alkoi aika mahtavasti, ykköskaudella ei tainnut esiintyä yhtään dinosaurusta vaan esimerkiksi Permikauden eläimistöä, esimerkiksi Gorgonops. Nelos- ja vitoskausilla tosin mukaan repästiin aina niin mediaseksikkäät T-rex ja Spinosaurus.

Primevalista on siis tosiaan tehty muutamia actionfiguureja, sarjan ihmishenkilöistä ja muutamasta eläimestä. Liitukaudella elänyt vesilintu Hesperornis (joka on muuten sarjassa erittäin erittäin pienessä osassa) oli sarjan figuureista viimeinen, jonka halusin enää itselleni. Kaikki muut haluamani figuurit mulla jo on. EDIT: Eikä muuten sittenkään, dodo ja Rex kelpaavat myös! Sarjassa on siis Rex-niminen Coelurosauravus-matelija, en puhu nyt tyrannosauruksesta. 

Hesperornis tuli mulle vaihdossa lähinnä siksi, että edellinen omistaja ei niinkään arvostanut sen anatomista epäkorrektiutta. Minä taas sarjan fanina otan avosylin vastaan tämmöisetkin, virheistä huolimatta :D

Menipä taas biologiapainotteiseksi koko entryn loppupuoli. Mut siis eläimistä (sekä esihistoriallisista että nykypäivän) voin puhua ihan loputtomiin. Ehkä esittelen mun muutkin Primeval-figuurit joskus.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti