9. lokakuuta 2015

Hei vähän juttua Petseistä

Nyt kaikki satunnaiset Googlesta tänne tupsahtaneet kävijät ovat varmaan riemuissaan, sillä aion puhua tänään Petseistä! :D

Siis miksi höpisen Google-kävijöistä? ... No, tuolla Bloggerin hallintapaneelissa voi katsella kaikkia mielenkiintoisia statistiikkoja blogin liikenteestä. Aika usein tuo hakusanalista, jolla tänne blogiin on tultu, näyttääpi kutakuinkin tältä:



Ei siinä mitään, ihmettelen vaan kun en mitenkään erityisesti kirjoittele Littlest Pet Shopeista.. :'D

Olen tässä viime aikoina joutunut hieman syömään sanojani, sillä aikaisempien kirjoituksieni perusteella olen ollut hieman "En pidä"-kannalla uusien petsien suhteen. Mutta nykyään kokoelmaani on kertynyt jopa useampia yksilöitä, jotka kelpaavat minulle. Kaikki tämän postauksen figuurit ovat siis omasta kokoelmastani ja jäävät (ainakin toistaiseksi) sinne.

En muista milloin viimeksi olen varsinaisesti tehnyt kokonaista LPS-postausta, mutta Petsit ne ovat sillä välin taas evolvanneet. Siis tämä ei ole mikään uusi juttu sillä petsejä, joilla on irroitettava pää on saanut jo pitkään kaupoista.

Oman näkemykseni mukaan Littlest Pet Shoppeja on tehty neljässä erilaisessa designissa:


Vasemmalla oleva collie on siis Kennerin 90-luvulla valmistama eli ns. vintage LPS, eli minun sanoin "petshoppi". Sen vieressä oleva harmaa corgi on 2000-luvun petsejä, suurinosa ihmisistä mieltää petsit tämän näköiseksi. Valkoinen terrieri oli LPS:n "kokeilukaudelta", jolloin designit vedettiin todella överiksi, eikä värit useinkaan olleet ihan siitä luonnollisimmasta päästä.

Oikealla oleva antilooppi tai gaselli on uusinta petsiaaltoa. Uusimmilta petseiltä saa pään irti (mielestäni ei kovin hyvä tai kiinnostava uudistus) ja niissä on usein pieniä reikiä, joihin voi laittaa asusteita (esim. gasellin kukkanen). Uusimman aallon eläinten päät eivät ole aivan NIIN isoja, kuin sitä edeltävien (Kenneriä lukuunottamatta), vaikka pää on edelleen vartaloon verrattuna valtava.


Kuten kuvasta näkyy, uudet ovat myös hieman pienikokoisempia kuin muut 2000-luvun jälkeen valmistetut petsit.

Sain gasellin muuten koiranhoitopalkkioksi (joo mun koiranhoitopalkkiot on välillä vähän hassuja). Olin itseasiassa hieman kaupassa katsellutkin, että juuri tuo voisi olla kiva.

Rusettipäinen bambi taas on jostain kirppikseltä. Söpöliini :3



Harmaa koiruli on jäänyt itselleni vähän sattumalta. Se on niin huonokuntoinen, etten ole oikein kiinnostunut myymään sitä, mutta mulla ei ole mitään erityisfiiliksiäkään sitä kohtaan. Hei mut siitä tulee vähän mieleen sinikettu <3

Valkoinen koira taas.... I love. Mut siitä oon kirjoittanut aikaisemminkin. :D

Uusin lisäys LPS-kokoelmaani on pinkki chinchilla, jonka sain kaveriltani... kun tarpeeksi ruinasin :D


Olen kyllä edelleen sitä mieltä, että uusio-petseistä suosikkejani ovat nämä överi-tyylitellyt pallosilmät. Näitä lisää mulle <3

Tosin oon kyllä pikkuisen alkanut tykkäämään näistä ihan uusistakin. Kun niissä on kaikkia erikoisia lajeja. Näin yks päivä kaupassa bongo-antiloopin ja aivan ihanan tapiirin.. Haluaisin sen tapiirin... ;_;<3

Mun ensimmäinen uusiopetsi oli muuten eräs pinkki vyötiäinen. En tiedä oonko ikinä maininnut :'D


Sain sen blind bagista, jonka ostin kun kävin ekaa kertaa Toys R Usissa. En oikein tiedä mitä mieltä oon siitä, mut hei.. pinkki vyötiäinen. Why not?

Ja sit pääsenkin itse asiaan, nimittäin vauvapetsit!! En kestä <333333


Niin pieniä ja söpöjä... ja vievät niin vähän tilaa <3

Ymmärrän nyt varsin hyvin, miksi kaikki aina keräilee näitä ;__;


Siis katsokaa nyt noita pillimehujakin ;__;

Okei, eli siis loppupäätelmä....

Kaikki Littlest Pet Shopit on ihan jees.

10 kommenttia:

  1. Aaaaaa...! Siis, mun mielipide Littlest Pet Shopeista oli pitkään se, että 90-luvun "minun lapsuuden Petsit" oli kaikista parhaita!! Mutta sitten kuin vaivihkaa aloin ihastua näihin jättipää-Petseihin, vaikka pitkään yritin pyristellä vastaan etten alkaisi kerätä niitäkin...sen taistelun sitten jouduin kuin jouduinkin luovuttamaan. Juuri silloin kun niiden designit vedettiin överiksi ja tuli silloin mielestäni ärsyttäviä "talent show" Petsejä. Sitten kun aloin tykästyä niihinkin niin taas Petsien designia muutettiin! Koittaisivat jo päättää! :'D

    En ole ihan varma mitä mieltä olen näistä uusista, mutta vahingosta viisastuneena (siis: harmittaa kun en hoksannut pitäväni uusista Petseistä silloin ajoissa kun niitä sai hyvin kaupoista...) olen hankkinut itseäni miellyttäviä tämän hetken Petsejä. Lähinnä koiraeläimiä, mutta eiköhän sinne jotain muitakin ilmesty joukkoon jossain vaiheessa. :) Viimeksi tuoli ostettua aavikkokettu/jonkin sortin gerbiili tai ainakin uskottelen itselleni sen olevan gerbiili -setti.

    Näiden tämän hetken Petsien kanssa olen huomannut sen, että vaikka ne tavallaan ovat kivannäköisiä, niissä on jokseenkin huolettomampi maalausjälki kuin aiemmissa 2000-luvun Petseissä. Se saa ne näyttämään toisinaan hutaisten tehdyltä, mikä harmittaa. :1

    Ihana tuo reppana harmaa corgi. <3 Minun suosikki näistä. :3 Vaikka chinchilla ja valkoinen koiruus on kanssa söpöjä. Silti nuo "eläimennäköiset" on enemmän minun suosikkeja. PentuPetsit on ihan järkyttävän suloisia mutta voin kuvitella että nuo pikkuruiset hävittää alta aikayksikön jos ei pidä varaansa. xD

    Eli summa summarum, kaikenlaiset Petsit on ihan jees minunkin mielestä. :33

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mulla kanssa :D Mut näköjään tässä vähän itse kukin sortuu uudempiin söpöliineihin :D
      Eikun hyvä että menevät eteenpäin. Odotan jo seuraavaa aaltoa :DD

      Aaa hei mä taisin nähdä tän gerbiili/aavikkokettu-setin kaupassa tällä viikolla. Kyllä se mun mielestä oli gerbiili tai joku aavikkorotta mitänäitänyton Ne oli kyllä ihanat, jotenkin näissä uusimmissa on mielestäni hieman jotain samaa kuin Kennerin vanhoissa...

      Joo laadundroppaus kyllä on aina ärsyttävä asia. Itse en oo niin kiinnittänyt huomiota, kun mulla on näitä ihan uusia vain yksi. Mutta hyvin mahdollista :(

      Haha nyt mun tuli vähän sääliksi tota corgia kun semisti dissasin sitä xD
      Suurinosahan pitää juuri tuon corgin ajan petseistä :D Mut itse oon tällanen friikki joka haluu noita outoja ja värikkäitä :D

      Vauvapetsit on just mulle sopivassa kokoluokassa, kun mulla on niin järkyttävästi tavaraa niin vievät vähemmän tilaa kuin aikuiset :DD

      Aivan! Petsit on kyllä kivoja! <3

      Poista
  2. Hauska postaus! En tiennytkään että petsejä on noin paljon erilaisia 'generaatioita'.
    Vanhimmat ja ihan uusimmat petsit on kyl miun mieleen, noista välimuodoista en oikeastaan paljoa välitä vaikka söpöyden ystävä olenkin, makunsa kullakin. Pikkuiset petsit on ihan kivoja. : D
    Jos alkaisin keräämään näitä niin etsisin käsiini ensimmäiseksi kaikki kissat, pöllöt ja ketut. :''>

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, oon itse vähän jaotellut noita kun mielestäni noissa uusissakin alkaa olemaan selkeitä sukupolvieroja. En tiedä olisiko noita vielä joku generaatio, josta en ole tietoinen / en osaa yhdistää, kun en ole niin perehtynyt näihin :D

      Mun mielestä vanhimmissa ja ihan uusimmissa on jotenkin jotain samaa fiilistä. Ehkä se on tuo uudempien petsien pienempi koko tms :D

      Kettupetsi on mullakin toivelistalla <3 Toistaiseksi olen vain tyytynyt bratzien lemmikkikettuihin :D

      Poista
  3. Nykyään kun kirppareilla on laatikkotolkulla Petsejä, on han kauhean vaikeata olla keräämättä niitä. Minulla on muutama ja olen ajatellut että ne riittäisivät. Mutta voi olla että tämä on taas niitä lauseita jotka joudun vetämään takaisin...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo itsekin olen valikoinut todella tarkkaan et mitä petsejä haluan kokoelmaani. Kun petsien kokonaislukumäärähän pyörii varmaan jossain siellä neljässä tonnissa, niin pitääkin vähän miettiä et mitkä on ne kivoimmat :D

      Poista
  4. Iiii vauvapetsit! <3 <3 Mulla on melkein kaikki jo :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo sulta varmaan ekaa kertaa kuulinkin näistä vauvapetseistä ja ihastuin niihin itsekin kun mulle tupsahti niitä <333 Yhden apinan myin kyllä pois kun se ei jostain syystä täyttänyt mun söpöyskriteereitä vaikka muuten apinoista tykkäänkin.

      Poista
  5. En oo yhtää arvostanu noit uusii, näyttävät sairaalloisen ylijalostuksen uhreilta, mut pakko myöntää et nää sun postauksen yksilöt on aika söpöi. Chinchilla ja vauvaponi <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oonkin tarkkaan valikoinut niitä söpöimpiä petsejä :D

      Ja siis ihan ekat uusiopetsit näyttikin aivan ylijalostuksen sairailta uhreilta, mutta kyllä nääkin on menneet eteenpäin :D

      Poista